Diagnostyka instalacji HVAC

Diagnostyka instalacji HVAC

Usługa polega na kompleksowym sprawdzeniu instalacji pod kątem zleconym przez klienta, które może obejmować takie działania jak:

  • Identyfikacja przyczyn sytuacji problemowych jak:
    • usterki,
    • nieosiągnięcie wymaganych parametrów pracy,
    • znacząco wyższe od spodziewanego zużycie energii.
  • Pomiary kontrolne instalacji, sprawdzenie osiąganych parametrów pracy instalacji,
  • Pomiary zapewnianych przez instalację parametrów środowiska wewnętrznego,
  • Sprawdzenie prawidłowości doboru, optymalizacji i rozmieszczenia armatury przed wykonaniem instalacji.

Przykłady realizacji

Zawór regulacyjny wyposażony w siłownik z nieprawidłowym czasem przebiegu

W obiekcie komercyjnym z 2 kotłami o mocach po 285 kW występował okresowy problem niedogrzania. Na miejscu okazało się że jeden kocioł pracował z temperaturą 70 oC, drugi zaś z temperaturą 55 oC. Kotły do prawidłowej pracy wymagały odpowiednio wysokiej temperatury wody wracającej z instalacji, gdy była ona za niska część gorącej wody z kotła zawracano za pomocą 3-drogowego zaworu z siłownikiem.

Po sprawdzeniu systemu zaobserwowano, że zawór otwiera się znacznie wolniej od tempa przyrostu temperatury w kotle. Zamontowany zawór posiadał stały czas otwarcie wynoszący 240 sekund, gdy standardem w takich instalacjach są zawory o czasie przebiegu do 90 sekund. Wymiana siłownika na szybszy rozwiązała problem.

Puszka po piwie wewnątrz rurociągu

W bardzo dużej galerii handlowej występował problem zbyt niskiej temperatury powietrza nawiewanego przez centrale wentylacyjne. Problem wydawał się pojawiać i znikać w losowy sposób na niektórych z 20 central wentylacyjnych.

Na podstawie analizy okazało się, że gdy nie działa któraś z central umiejscowiona bliżej rurociągu głównego, nie działają tej kolejne dalej położone. Wytypowano fragment rurociągu, w którym nie zaobserwowano problemu i wprowadzono tam kamerę inspekcyjną na długim przewodzie.

Efektem było odkrycie puszki po piwie w prostym przewodzie, zostawioną przez ekipę budowlaną. Puszka z rana gdy zwiększano wydajność central płynęła w ich stronę i w zależności, w którym momencie się zatrzymała determinowała działanie całej instalacji.

Usunięcie puszki spowodowało pozbycie się problemu.

Kontakt

Piotr Krysztopa nr tel.: 515 383 161

mail: piotr.krysztopa@g4e.pl

Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.